#MyTravelokaEscapade to South Korea

1:46:00 pm

Assalamualaikum, Annyeong ! 

YOU NEED A HOLIDAY LAH !

Kemanakah korang akan pergi jika diberi peluang untuk memilih 10 DESTINASI di bawah?!!

                                              Ke SOUTH KOREA ke kita 



Traveloka memudahkan penggunaan pencarian penerbangan dan juga hotel di semua DESTINASI PILIHAN korang. Caranya semua dihujung cari , hanya tekan di pautan ini http://www.traveloka.com.my/ dan jangan lupa hashtag #MyTravelokaEscapade ye.

Farrah memilih South Korea kerana..

Eh. Eh sebelum tu meh cerita pasal KOREA dulu

Korea (조선, Chosŏn atau 한국, Han-guk) ialah sebuah kawasan geografi, dan tamadun yang terdapat di Semenanjung Korea di Asia Timur, bersempadan dengan China di barat laut, dengan Rusia di timur laut, dan dengan Jepun di sebelah tenggara di seberang Selat Korea. Korea merupakan salah sebuah tamadun yang tertua di dunia, dengan sejarah yang bermula sejak penubuhan Gojoseon pada 2333 SM, oleh Dangun Wanggeom

Nama "Korea" diambil dari nama kerajaan Goryeo (935-1392) dan Goryeo telah mengambil namanya dari kerajaan Goguryeo yang ditubuhkan sebelumnya. Dalam bahasa Korea, negara itu dalam keseluruhannya dikenali sebagai Chosŏn (Hangul: 조선, Hanja: 朝鮮) oleh Korea Utara dan Han-guk(Hangul: 한국, Hanja: 韓國) oleh Korea Selatan.

Apa yang bestnya kat South Korea ni :


Cheongomabi

Kalau dah jejak Korea memang taksah kalau takjejak ke Pulau Nami. Farrah teringin nak pergi Pulau Nami pada musim Cheongomabi iaitu Autumn. Dapat tengok pokok Ginkgo dan pokok-pokok maple bertukar warna mereka kepada kuning dan lembayung sambil menikmati deruan angin dan bunyi ombak.  Dapat picnic di bawah rimbunan daun yang berwarna warni ni pasti mengujakan!




Namsan

Namsam merupakan sebuah gunung yang berada di tengah-tengah kota Seoul. Katsini boleh lawat Namsagol Hanok Village yang merupakan perkampungan tradisional orang orang korea. Dapat belajar budaya Korea. Selain itu di Namsan juga ada Seoul Time Capsule, untuk tangkap gambar sebab background dia cantik. Boleh tengok Namsan Tower yang tinggi. Teddy Bear Museum pun ada boleh tengok teddy yang bergerak gerak hehe dan paling best nak gantung nama farrah dan suami kat Love Pad Lock ! hehe




Beomeosa Temple

Beomeosa yang terletak di lereng timur Geumjeongsan-san di Busan, dikatakan telah dibina oleh Great Imam Uisang semasa pemerintahan Raja Munmu daripada Silla Kingdom. Kuil ini adalah salah satu daripada tiga kuil terbesar di bahagian tenggara Korea. Mempunyai banyak ciri-ciri budaya dan sejarah yang tersendiri. Taksalah belajar sejarah Negara orang kan?

Selain itu korang juga harus melawat Dongnae Spa, air panas semula jadi yang tertua Korea dikatakan sering dikunjungi oleh Dinasti Silla Ratu Seondeok pada abad ketujuh. Dah sedap berjalan dapat rendam kaki dekat air panas ni syok juga.







Lotte World Adventure

Merupakan Indoor theme park paling besar di dunia! Kalah Genting Themen Park taw. Kalau dapat masuk ni confirm feeling princess masuk Istana Ice sebab theme dia Magic Island hehe Banyak aktiviti dapat buat disana.




Masjid Al Fatah Busan

Selalunya yang menjadi masalah kepada pelancong beragama Islam adalah tempat makan halal dan tempat solat. Ada tersedia Masjid utama di bandar Busan iaitu Masjid Al-Fatah yang dibuka pada tahun 1980. Terletak di Namsan-dong, Geumjeongsan-gu. Terdapat juga beberapa restoran makanan Arab yang halal dipersekitaran masjid tersebut. Katanya Masjid ni antara masjid yang tercantik ni Busan.



Syurga Makanan

Kalau dah selalu tengok cerita korea memang taksah lah nak rasa juga makanan dorang. Kalau dapat pergi sana memang nak cuba makanan korea seperti Rameyon, Sannakji, Bulgogi, Miyeok Guk dan Dosirak! Terliur!!


Runningman

Bukan pencinta korea lah kalau taktahu RM ni siapa hehe kalau boleh dapat tengok dorang buat rakaman pun dah cukup. Nak tengok dorang in real life 



Tunggu apa lagi, JUM HOLIDAY dengan TRAVELOKA !


About Grand Price

SEMOGA FARRAH MENANG CONTEST NI 

You Might Also Like

6 ngomen

  1. Replies
    1. tahu takpe unni ! kalau dapat ni kompem taknak balik mesia hahaha

      Delete
  2. tak rugi gi korea, sekali pegi xnak balik dah hehe

    ReplyDelete
  3. Hihihi kalau pegi korea mai nak attack makanan dulu, geram tgk dlm drama dorang makan berselera sungguh, hahaha

    ReplyDelete
    Replies
    1. tahu takpeee. tengok dorang mkaan nampak sedap je. Teringin nak rasa :'(

      Delete

Penghantaran sebarang komen, permintaan, cadangan ATAU komunikasi lain yg lucah, sumbang, palsu, mengancam ATAU negatif dengan niat untuk menyakiti hati, menganiayai, mengugut ATAU mengganggu orang lain dengan ATAU tanpa mendedahkan identitinya adalah suatu kesalahan boleh didenda tidak melebihi 58 ribu ringgit atau dipenjarakan selama tempoh tidak melebihi 1 tahun ATAU kedua-duanya sekali.

Popular Posts

BLOGGER'S FAMILY